söndag 5 februari 2012

trasig bil o trasig rygg

Var ute i garaget förut o kollade på bilen.
Hittade iaf felet och det var som jag trodde, trasigt värmeelement, så läcker glykol inne i bilen som följer med fläkten/luften och bildar en fet hinna på rutorna.
Bara att byta. Har beställt ett nytt nu iaf, ytterligare en tusing från bufferten som försvann :(
Men bilen är viktig, så är bra att fixa den, trafikfarligt som det är nu med allt fett på rutan. kommer det möte när det är mörkt så ser jag ingenting framåt..
Verkar vara lätt att byta den, tar väl typ 20min om min rygg hade varit bra.
Nu vet jag inte ens om jag klarar det utan att knäcka ryggen totalt.
Får se hur jag ska göra, eller om jag ska be pappa om lite hjälp.
Var även under o kollade motorvärmaren, den satt löst så var bara att skruva åt den så funkade den! slapp jag den kostnaden iaf.
Men såg ja behöver byta packboxar i växellådan och några packningar på motorn, var lite kladdigt.
Fast det är inget jag orkar med o fixa ändå, så det får vänta. Synd det är så dyrt att lämna in bilen till verkstad.
Värmeelement 
Efter en stund i garaget utan att göra nåt ansträngande så kändes det som ryggen var på väg att gå av.
Helvete va ont det gjorde, högg till i ryggen..
Tog mig in iaf så ja kunde lägga mig.
Har jäkligt ont nu, tog massa tabletter så hoppas det ger sig lite, annars lär de nog inte bli nån sömn inatt heller....
Sovit jättedåligt i en veckas tid nu....
Natt till idag så somnade jag till, slut lite efter kl 6 i morse.
Men vaknade kl 7, somnade om o vaknade kvart i 8, somnade om o vaknade 9, somnade om o vaknade kvart i 10 o gick upp då.


Men hittade nyss insomningstabletter i skåpet som ja hade glömt bort, så tog en sån plus ett par sömntabletter. Hoppas de ger önskas effekt så ja somnar o sover hela natten.
Ska strax gå o lägga mig nu o hoppas på en natt med bra sömn!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar