söndag 26 februari 2012

Söndag

Idag har jag o barnen varit i ölme hos mamma o pappa.

Annars har jag inte gjort så mkt de sista dagarna. Mest vilat som vanligt.
Smärtan är jobbig, jävla idioter till läkare som inte fattar hur det är att ha ständig värk...
En del de gnäller o klagar bara de är lite förkylda eller har lite huvudvärk osv, de skulle bara veta hur det är att verkligen ha ont. Jag mår skit och alltid jävligt ont men inte gnäller jag över det.

Har blivit mer smärttålig med åren, men är väl för jag haft värk i 6år och lärt mig leva med den.
Vet vad jag kan o inte kan, men smärtstillande hjälper en del, fast 1e mars ska jag ge besked till smärtkliniken om att trappa ner på tabletterna...

Vill att tiden ska gå fortare, vill göra ny röntgen nu! Vill veta hur ryggen ser ut, om de finns nån chans till att det kan läka nångång...

Min viktminskning går framåt, sedan 14/1 visar vågen -5kg, så det är jag nöjd med.
 ligger på ca -1kg i veckan, så det är väl okej.
Kunde till o med knäppa igen ett par byxor häromdagen, som jag inte lyckats fått igen på  några månader...

Men önskar ja kunde motionera o träna mer.
Vill bli av med lite fett och bygga lite muskler o få bättre kondition.
Har dåligt med muskler nu jämfört med några år sedan.
Ryggvärk, sjukskrivning & vila är inte bra för kondition o muskulatur, men är bäst för smärtan med vila.

Lång tid kvar tills mitt viktmål är nått, tyvärr lär det nog ta ännu längre tid än tänkt.
Utan smärtstillande blir de mer smärta o då klarar jag absolut inte att ta promenad osv, gör det knappt nu men plågar mig själv att göra det. Är ju bra för muskulaturen och blodtillförsel osv att motionera lite

Funderar på att ringa min handläggare på FK o kolla lite vad som händer framöver, hon pratade på sist att hon, jag o min läkare på VC skulle ha ett möte i mars o prata lite.
Kanske dags o prata sjukskrivning, har ju varit sjukskriven länge och hon sa att läkaren hade sagt att jag kommer vara sjukskriven länge, så kan ju vara diskussion om sjukersättning. Annars vet jag inte vad hon vill. har ju redan pratat med henne om de mesta så har inte så mkt mer att säga om min värk..


Sitter o kollar lite på big brother live, hittade en gratis stream häromdagen, funkar bra till BB lyckas stänga ner den..
De har fest nu som vanligt så är några av tjejerna väldigt lättklädda, förstår inte att de ska gå runt i stringtrosa & behå med nåt grovt nät över, eller string o linne osv...
De skämmer ju ut sig i tv.
Undrar om de brukar gå klädda sådär normalt på fester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar