måndag 13 februari 2012

Söndag

Har fortfarande en grym huvudvärk, idag är det extra jävligt.
Bultar i hela huvudet, spränger nåt enormt!

Funderar på att gå o kolla blodtrycket, så det ligger på bra nivå. Är det högt så kan man ju få huvudvärk pga det. Fast vet inte vart, jobbigt om man måste ringa läkare o boka tid osv...
Har ju haft huvudvärk i en länge tid nu, så nåt galet är det. Panodil osv hjälper inte.

Idag har jag iaf lyckats sova lite mer än vanligt, det var skönt. natt till idag sov jag 4timmar och sen har ja sovit en del i em/kväll. Får passa på när ja väl lyckats somna..
Barnen kom hit i morse, var ute o lekte i snön o så tog vi en promenad, sen gick vi in o vilade lite o lekte, sen fick de mat o så sov de ett tag....

Tiden har gått väldigt fort, trots att det varit väldigt tufft o jobbigt med ryggen och att mitt ex flyttade i juli...
Häromdagen, den 10e feb så skulle jag o Sandra firat 10årsdag om vi fortfarande hade varit ett par.....
Lång tid ihop som hon bara gav upp utan att försöka varken för våran eller barnens skull...
Kom ju som en chock för min del, då jag inte märkt att det varit nåt fel o hon sa ju heller aldrig nåt.
Vore skillnad om vi bråkade ofta osv då kan man förstå att det kan ta slut.
Men när man lever ett liv ihop utan massa bråk och allt är/varit bra, så blir det verkligen en chock när det helt plötsligt är slut....
Dock kunde hon avslutat det på bättre sätt, än genom ett svek........


På tisdag så är det bara en vecka kvar tills jag ska till smärtkliniken, hoppas på det bästa.
Har fortfarande inte fyllt i alla papper de vill ha, så det måste fixas..

Måste ringa ryggkirurgiska i morgon oxå o få fler recept, snart slut på smärtstillande..
Sen behöver ja ta kontakt med vårdcentralen oxå o se om ja kan få nån hjälp med huvudvärken och sömnen. Eller så försöker jag stå ut tills smärtkliniken o ser om de kan hjälpa mig med det.
Vore skönt om ja kunde få stesolid lr nåt liknande, den tablett jag sovit bäst på och även vaknat relativt utvilad efteråt....

Hoppas på att Ulrika bestämmer sig för hur mkt de vill ha för digitalboxen snart, min blir bara värre o värre.
Jag satte svenska rallyt på inspelning, torsdag, fredag, lördag. Enda min jävla box hade spelat in på 5min av sändningen från i lördags,resten hade den skippat...
Idag gick det en timme på svt, men det kollade jag på direkt så fick iaf se det...

Skaffar jag tv genom bredbandet så kostar en inspelningsbar HD box 495kr, men sen kostar abb nån hundring lr två per månad oxå.. Skulle gärna skaffa några filmkanaler oxå, canal+ eller tv1000, men det kostar tyvärr för mkt för min plånbok...

Har ju redan abb hos boxer genom mamma o pappa, så är mkt billigare att ha det som nu, men måste fixa en ny box. Köpa en ny box utan abb är ju svindyrt, så blir väl endera den som ulrika o morgan har, beroende på pris, annars får ja kolla tradera eller blocket. Finns ju allt från billigt till dyrt där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar