onsdag 8 februari 2012

Onsdag

Idag hämtade jag barnen på dagis kl 14, Sandra var med o hjälpte till.
Det hade varit mkt bus på dagis idag o när vi kom så busade de för fullt.
De har en liten binge med mjuka väggar o golv på dagis. Den hade de jätteskoj i, sån skulle de nog vilja ha här hemma! Men kostar säkert en del att köpa och tar stort plats..
Efter dagis så skjussa jag hem Sandra, sen åkte jag o barnen till mor o far, för att att gratulera mamma som fyller år idag.

Barnens aptit är det iaf inge fel på, de har ätit massor som vanligt.

Idag har jag ätit en dryck modifast till frukost, sen 3st tacos o lite chips till kvällsmat och en bit tårta på det.
Är fortfarande proppmätt!

I morgon tänkte jag försöka börja med bilen, får se hur det går.
Blir på em efter barnen varit här, beroende på hur ont jag har då.
Var ute o kollade i garaget nyss, helvete vad det är stökigt där ute! Ligger verktyg o grejer överallt :(
Måste försöka orka städa där ute nångång, så inte alla verktyg försvinner. Blir svårare o svårare att hitta sakerna.

Måste försöka få orka att installera om min dator oxå.
Senaste dagarna har den krånglat massor, flera program som bara kraschar när jag startar dom och seg som fan ibland...
Så himla tråkigt o formatera o installera om allt. tar tid.

Fast har för mig jag tog en backup av hårddisken när datorn var nyinstallerad sist, så hittar jag den är det bara att slänga i en skiva o starta om, formatera och sen lägga in backupen, så blir den nyinstallerad igen! Snabbt o enkelt.
Men måste kolla upp formateringen av hårddisken, har för mig det var nåt speciellt man skulle göra för att få tillbaks all kapacitet från fabrik. De blir ju slöare med tiden och även med vanlig formatering så blir de aldrig som nya, men går att få dom i nyskick igen på nåt sätt, iaf SSD diskar. Vanliga funkar det inte på.

Sömnen är fortfarande katastrofal...
Sover skitdåligt.
Testade igår att ta en trippeldos propavan och det hjälpte faktiskt lite, lyckades somna o sova några timmar inatt, fast blev i soffan.
Däremot när jag vaknade idag så kände jag mig som en zombie, var jäkligt seg o känt mig seg halva dagen, men vanlig bieffekt, så det får man väl stå ut med...
Hoppas smärtkliniken kan hjälpa mig bättre sen med värk o sömn, vet att det finns mkt bättre tabletter är de jag har, så hoppas att de kan hjälpa mig.
Får jag bättre smärtlindring så kommer jag nog även sova bättre och må bättre. Att alltid ha stark smärta tar väldigt hårt, även fast man lärt sig leva med smärtan och kan hantera den skapligt.
De som inte har/haft denna sorts starka smärta, kan aldrig föreställa sig hur det är att leva såhär...


Hittade min IR-termometer igår, satt o lekta med Ozzy hela kvällen, han tycker det är skitkul att jaga den röda pricken från lasern. Är full fart här inne, nyttigt med lite motion för honom :)
Lekt idag oxå, tror han blivit beroende, han sitter ofta o tittar o vrider på nacken o söker av hela rummet, sen lägger han sig o väntar på att den ska dyka upp där den senast försvann :)
Går o skriker ibland oxå när han letar efter den, ber väl om hjälp att leta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar